Teknisk vejledning

Når en konstruktion skal varmforzinkes, er der visse forhold ved dens udformning man skal være særligt opmærksom på.

 

Fx skal zinken have frit gennemløb gennem konstruktionen og eventuelle rør. Det er derfor meget vigtigt, at der er huller i rør og der er klippet hjørner af eventuelle kropsafstivninger i bjælker og lignende. Hullerne skal placeres således, at bejdsesyre og zink frit kan løbe ind og ud af konstruktionen uden at danne luftlommer – dvs. helt ude i enderne af rørene. Forkert placering kan medføre et meget dårligt visuelt udseende - se billede.

 

Manglede huller kan medføre, at konstruktionen eksploderer i varmforzinkningsbadet, og risikoen for alvorlige personskader er derved meget stor.

DOWNLOAD VORES TEKNISKE VEJLEDNING OM HULLER HER! 

SE VORES FILM OM HULBORING HER! 

Plader:
Varmforzinkede plader har stor risiko for hvidrustangreb, hvis ikke der tages hensyn til det ved oplagring og transport. Derfor pakker vi altid plader med mellemlæg af nylonreb, men det er også meget vigtigt, at pladerne ikke transporteres på åbne biler, eller oplagres under åben himmel, indtil montage.

 

Se øvrige tekniske vejledninger til varmforzinkning på vores brancheforenings hjemmeside:

 

www.nordicgalvanizers.com

 

Andre links

KORROSIONSKATEGORIER

VALG AF STÅL TIL VARMFORZINKNING

REPARATION AF SKADER I ZINKBELÆGNINGER

MÅLING AF ZINKLAGTYKKELSER

KLARGØRING AF EMNER TIL VARMFORZINKNING

TYKKELSE AF ZINKLAG PÅ SVEJSESØMME

HVIDRUST - HVORDAN UNDGÅS DET?

VARMFORZINKNING MED GARANTI

Hullerne skal bores helt ude i enderne af rørene. Bores de for langt fra enden, medfører det dårligt udseende efter varmforzinkningen, samt luftlommer indvendigt, hvor der ikke er zinkbelægning.

  

Plader er pakket med nylonreb for minimering af hvidrust-angreb.